Τι είναι το SEO;

Τι είναι το SEO;

Το SEO ή αλλιώς “Search Engine Optimization” μεταφράζεται ως “Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης” και είναι μια από τις πιο διάσημες λέξεις στο χώρο του Digital Marketing.

Ο ρυθμός δημιουργίας νέων ιστοσελίδων και e-shops είναι ραγδαίος, οπότε το να ξεχωρίσει κάποιος από τον ανταγωνισμό και να καταταχθεί στις πρώτες σελίδες των διαφόρων μηχανών αναζήτησης είναι δύσκολο εγχείρημα.

Τι είναι το SEO;

Το SEO είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης μιας ιστοσελίδας ώστε να καταταχθεί στις υψηλότερες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης. 

Παρακάτω δείτε τη μηχανή αναζήτησης της Google, καθώς και τα διάφορα αποτελέσματα που παρουσιάζει για τη λέξη-κλειδί “παντελόνια”. Στην αρχή παρουσιάζονται πάντα οι διαφημίσεις επί-πληρωμή, οι οποίες βρίσκονται στο μαύρο πλαίσιο. Στη συνέχεια παρατίθενται τα αποτελέσματα του SEO – τα δωρεάν οργανικά αποτελέσματα – τα οποία βρίσκονται μέσα στο κόκκινο πλαίσιο.

 

 

 

Οι SEO βελτιστοποιήσεις αυτές αφορούν το περιεχόμενο (content) , τα τεχνικά χαρακτηριστικά και τη δομή της ιστοσελίδας. Έτσι, με τις κατάλληλες ενέργειες-βελτιστοποιήσεις-στρατηγικές σκοπός είναι η ιστοσελίδα μας να καταταχθεί στις υψηλότερες θέσεις των μηχανών αναζήτησης και να ανέβει ψηλά στα οργανικά αποτελέσματα, αφήνοντας σε χαμηλότερες θέσεις άλλους ανταγωνιστές. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται – ποσοτικά και ποιοτικά- η αύξηση των επισκεπτών της.

Βασικά μέρη του SEO είναι η αναζήτηση των λέξεων-κλειδιών(Keyword Research), το On-Site SEO, το Off-Site SEO, η ανάλυση του ανταγωνισμού στα πλαίσια του SEO( SEO Competitive Analysis) και το e-commerce SEO (το οποίο εφαρμόζεται στα διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα/e-shops). Φυσικά υπάρχουν πολλές ακόμα υποκατηγορίες, οι οποίες αφορούν τις διάφορες μηχανές αναζήτησης.

 

 

Ποιές είναι οι κατηγορίες  του SEO;

Το SEO χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: το On-Site SEO και το Off-Site SEO. Παρακάτω δείτε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά των δυο αυτών κατηγοριών.

1. On-Site SEO

Με τον όρο On-Site SEO ή On-Page SEO αναφερόμαστε στις διάφορες διαδικασίες βελτιστοποίησης της δομής μιας ιστοσελίδας, του περιεχομένου της και των τεχνικών χαρακτηριστικών της, ώστε να είναι φιλική προς τον χρήστη καθώς και προς τις διάφορες μηχανές αναζήτησης (Google, Bing, Yahoo κ.α.).

Το On-Site SEO αφορά μεταξύ άλλων:

  • Λέξεις-κλειδιά
  • Μεταδεδομένα – Metadata
  • Κεφαλίδες των σελίδων του Ιστότοπου – Headings
  • Αποδεκτή μορφή URL
  • Εναλλακτικό κείμενο στις εικόνων
  • Εσωτερικούς Συνδέσμους – Internal Links
  • Χρήση χάρτη ιστότοπου και διαρκή ανανέωση αυτού
  • Χρήση Robots.txt αρχείου

Τα τελευταία χρόνια το On-Site SEO έχει αλλάξει πολύ και αλλάζει διαρκώς, καθώς ο αλγόριθμος της Google αποτελείται από περισσότερους από 200 παράγοντες κατάταξης, ώστε να επιτευχθούν υψηλότερα αποτελέσματα κατάταξης. Επομένως είναι σημαντικό ένα site να είναι ενημερωμένο με όλες τις τελευταίες τακτικές.

Δείτε παρακάτω τους κυριότερους παράγοντες κατάταξης – ομαδοποιημένους- σύμφωνα με έρευνα του Moz.com: 

 

2. Off-Site SEO

Με τον όρο Off-Site SEO ή Off-Page SEO εννοούμε τις ενέργειες που κάνουμε εκτός του site μας. Η διαδικασία αυτή αφορά τη δημιουργία εξωτερικών συνδέσμων (Backlinks) από άλλους ιστότοπους προς το δικό μας, ώστε αυτός να καταταχθεί σε υψηλότερες θέσεις στα οργανικά αποτελέσματα. Προσοχη! Τα διάφορα Backlinks που δείχνουν το site μας πρέπει να έρχονται από ιστοσελίδες με σχετικό -με το δικό μας- περιεχόμενο, αλλιώς οι μηχανές αναζήτησης πιθανόν να τα θεωρήσουν ως ύποπτα και τα επιφέρουν καποια τιμωρία στο site μας (penalty).

Έτσι, με τη χρήση διαφόρων Backlinks προς την ιστοσελίδα μας, επιτυγχάνουμε την βελτίωση της αντίληψης διαφόρων χρηστών και μηχανών αναζήτησης για το πόσο αξιόπιστο και δημοφιλές είναι το site μας και πόσο σχετικό είναι με την λέξη-κλειδί της αναζήτησης του χρήστη.

Γιατί το SEO είναι σημαντικό;

Σύμφωνα με τον Neil Patel – digital marketing entrepreneur – καθημερινά γίνονται πάνω από 2,2 εκατομμύρια αναζητήσεις χρηστών μόνο στο Google, χρησιμοποιώντας λέξεις ή φράσεις κλειδιά!

  1. Με το SEO μπορείτε να πετύχετε τους στόχους σας, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα, αν έχετε κάποια ιστοσελίδα, blog ή e-shop. 
  2. Το SEO θεωρείται ο πιο οικονομικός τρόπος digital marketing και ταυτόχρονα ο πιο αποδοτικός.
  3. Με το SEO μπορείτε να κάνετε το site σας πιο φιλικό προς τους χρήστες αλλά και τις μηχανές αναζήτησης.
  4. Οι περισσότεροι ανταγωνιστές σας σήμερα εφαρμόζουν στρατηγικές SEO!

Ποιες είναι οι διαφορές Google Ads και SEO;

 

 

Αυτά τα δύο εργαλεία μπορούν μαζί να ανεβάσουν την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, οπότε δεν μπορούν να χαρακτηριστούν ως “ανταγωνιστές” αλλά ως “συνεργάτες”! Οι περισσότεροι χρησιμοποιούν και τα δυο αυτά δυνατά εργαλεία για να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπο τους αλλά και να αυξήσουν και το ROI (Return on Investment). 

Οι διαφορές μεταξύ Google Ads και SEO είναι οι εξής:

  1. Τα Google Ads φέρνουν επισκεψιμότητα επί πληρωμή. Αντίθετα το SEO φέρνει τους επισκέπτες στο site μας εντελώς δωρεάν
  2. Όταν σταματάει μια καμπάνια στα Google Ads σταματάει και η επισκεψιμότητα στον ιστότοπο. Αντίθετα, όταν εφαρμοστούν οι διάφορες SEO στρατηγικές και ξεκινήσει η  οργανική επισκεψιμότητα στο site, τότε αυτό συνεχίζεται για πολύ καιρό.
  3. Τα Google Ads δουλεύουν αμέσως μόλις εγκριθούν από τις διάφορες μηχανές αναζήτησης, φέρνοντας έτσι επισκέπτες στο site μας άμεσα. Αντίθετα, το SEO χρειάζεται λίγο χρόνος και δουλειά, ώστε το site μας να ανέβει σε θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.

Σύμφωνα με τις παραπάνω πληροφορίες είναι εμφανές ότι η χρήση και των δυο αυτών marketing καναλιών θα φέρει στον ιστότοπο εξαιρετικά οφέλη:

  • Επιτυχημένες Λέξεις- κλειδιά που οδήγησαν σε αυξημένη επισκεψιμότητα κατά τη διάρκεια μιας Google Ads καμπάνιας, μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε στρατηγικές SEO, οι οποίες δεν έχουν κάποιο κόστος.
  • Ιδιαίτερα κοστοβόρες λέξεις-κλειδιά στα Google Ads, οι οποίες έχουν και υψηλά search volumes μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο SEO, προς όφελος του ιστότοπου.
  • Εφαρμόζοντας στρατηγικές με Google Ads, μπορείτε να τεστάρετε διάφορες λέξεις-κλειδιά και να καταλάβετε αμέσως αν πραγματικά επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Έτσι, μπορείτε να δημιουργήσετε λίστες με λέξεις-κλειδιά που θα χρησιμοποιηθούν σε SEO στρατηγικές, οι οποίες χρειάζονται περισσότερο χρόνο ώστε να φέρουν την επιθυμητή επισκεψιμότητα στο site σας.
  • Αύξηση του brand awareness του ιστοτοπου σας.
  • Στοχεύστε λέξεις-κλειδιά με πολύ υψηλό search volume και με τα δύο εργαλεία ταυτόχρονα. Έτσι, θα μπορέσετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας για “δύσκολες” λέξεις-κλειδιά, κερδίζοντας έτσι τους ανταγωνιστές σας.

Μην ξεχνάτε! Το Search Engine Optimisation θεωρείται επένδυση για τον ιστότοπό σας και κάθε επιχείρηση χρειάζεται πλέον SEO στρατηγικές για να αναπτυχθεί και τα επεκταθεί στο διαδίκτυο.

Πηγές Άρθρου:

  • Moz
  • NeilPatel
  • SearchEngineJournal
  • DigitalMarketingInstitute
  • SearchEngineLand
  • Epixeiro.gr
  • EcommercePlatforms
  • Unipi
  • ReliableSoft